sobota 1. prosince 2018

Avidin

"Avidin is a tetrameric protein produced in the oviducts of birds, reptiles and amphibians and deposited in the whites of their eggs. The tetrameric protein contains four identical subunits, each of which can bind to biotin (Vitamin B7, vitamin H) with a high degree of affinity and specificity. The avidin-biotin complex is one of the strongest known non-covalent bonds. Daily consumption of raw egg whites for several months may result in biotin deficiency, due to their avidin content."

"Jsem doopravdy ráda, že jsem si vybrala zrovna budoucího úspěšného komiksového autora, jako jsi ty."
"Taky jsem rád, že sis mě vybrala."

Zní to jako závěr jakési brakové romantické povídky, sepsané ufňukanou třináctiletou slečnou a zveřejněné na nějakém pochybném literárním serveru, skutečnost je však zcela jiná.

(Jaká definice by příslušela něčemu zatím blíže nespecifikovatelnému, co může vést buď kamsi do šedi průměrnosti a zapomnění nebo mi pomoci najít snesitelnou náhradu za rozmělňování telecích brzlíků?)

Nejpalčivějším problémem dne zůstává rozhodování, jakou knihu darovat člověku, který vůbec nečte.

2 komentáře:

  1. Jen jediná kniha je vhodná pro nečtenáře. Jeden den Ivana Děnisoviče.

    OdpovědětVymazat
  2. A vidim. Prosila bych vitamín B12 a lenochoda.

    OdpovědětVymazat