pondělí 3. prosince 2018

Ladybird early, ladybird late

"A tandem of the homeobox genes ladybird early (lbe) and ladybird late (lbl), both of which encode transcription factors, show a similar expression pattern, with Lbe activity slightly preceding that of Lbl. The data reveal that ladybird not only contributes to the combinatorial code of transcription factors specifying the identity of muscle and cardiac precursors, but also regulates a large number of genes involved in setting cell shape, adhesion, and motility."

Město si uprostřed noci obléklo třpytivé šaty, každý lísteček proměnilo v diamantový šperk a zmizelo kamsi na ples ticha.

Zmrzlé větvičky jsou přesně tak krásné, jak si je pamatuji.
Škoda jen, že ty mé se pokaždé pouze olupují.

("Držel jsem Tě za větvičky a to je mi něžným pohlazením na bolest, kterou mi moje bezmoc popsat Tvoji krásu působí.")

I hladina Hastrmanova rybníčku už zamrzla a kdosi po ní bruslí; nejspíš ani netuší, že pod tou vrstvou ledu si Hastrman právě proplétá končetiny s další ze svých roztomilých dívek a že společně vdechují bláto umíchané z rozsypaného tabáku, kraťoučkých psích chlupů, dvou litrů červeného z vinárny na rohu a hutné vůně věkovitých knih.

(Voda má totiž nevětší hustotu
při čtyřech stupních.)

"Kdybys nebyla pako," napsal mi kdysi Hastrman, "dávno už jsi se mnou nebo s někým jiným."

Nejspíš měl pravdu.

1 komentář: