čtvrtek 13. prosince 2018

Alcohol dehydrogenase 1

"Unlike humans, yeast and bacteria do not ferment glucose to lactate. Instead, they ferment it to ethanol and CO2. Pyruvate resulting from glycolysis is converted to acetaldehyde and carbon dioxide, and the acetaldehyde is then reduced to ethanol by an alcohol dehydrogenase called ADH1.  Humans exploit this process to produce alcoholic beverages, by letting yeast ferment various fruits or grains. Yeast can produce and consume their own alcohol."

Na stropě se míhají barvy
do rytmu slovenského popu

Sedím na podlaze
a snažím se spatřit nebe
skrz ten kaleidoskop lidí a radosti

Pohledný chlapec od virů mě láká na udici,
avšak jsem příliš vylekaná
leklá ryba

"Omlouvám se, já netancuji. Nikdy mě to moc nebavilo."

Rumburak v železobetonovém krytu nejspíš pošel; pěkně zapáchá.


1 komentář:

  1. Koupil jsem si active yeast a piju ho místo čaje.
    Zdraví - polovina čistoty. :)

    OdpovědětVymazat