čtvrtek 6. prosince 2018

Methionine synthase

"Methionine synthase is responsible for the regeneration of methionine from homocysteine. In humans it is encoded by the MTR gene (5-methyltetrahydrofolate-homocysteine methyltransferase). Methionine synthase forms part of the S-adenosylmethionine biosynthesis and regeneration cycle. In animals this enzyme requires Vitamin B12 (cobalamin) as a cofactor, whereas the form found in plants is cobalamin-independent."

V kraji za Semilassem mě pohltí podivné bezčasí. Mám pocit, že mi otéká obličej.

Zatímco číhám na ženu v šedivém kabátu a černé čepici, v hlavě se mi míhají naprosto náhodná slova.
Mezi nimi čas od času probleskne Statistikovo jméno, asi tak, jako když se rozsvěcí napůl porouchaná zářivka.
Je to ten druh hry, kterou prohrajete pokaždé, když si na ni vzpomenete.

Vyhrát nemůžete nikdy.

Než se definitivně svezu na betonové schodiště, spatřím nad hlavou rozmazanou vánoční výzdobu.

Připadá mi, jako by padaly hvězdy.

1 komentář:

  1. Za jeden z nejpoetičtějších objevů o vesmíru pokládám skutečnost, že prakticky každý atom v tvém těle byl kdysi uvnitř hvězdy, která vybuchla. Navíc atomy ve tvojí levé ruce pocházejí pravděpodobně z jiné hvězdy než atomy ve tvojí pravé ruce. Jsi doslova dítětem hvězd a tvé tělo je z hvězdného prachu...

    OdpovědětVymazat