čtvrtek 25. října 2018

Histidine decarboxylase

"Histidine decarboxylase is an enzyme responsible for catalyzing the decarboxylation of histidine to form histamine. In mammals, histamine is an important biogenic amine with regulatory roles in neurotransmission or gastric acid secretion. Histamine is also involved in the inflammatory response and has a central role as a mediator of itching."

Kluk s mrkajícím autem už není Klukem s mrkajícím autem, neboť mrkající auto se léčí se svým selhávajícím srdcem v nemocnici a delší vycházky mu ubližují.
Kluk s mrkajícím autem by se mohl změnit například v Kluka, s nímž jsme pekli medvědí dort, nebo v Kluka, na kterém mi nezáleží tak, jak by mělo.
Obě přezdívky jsou však již zabrané.

Když nastane devátá hodina a všechno musí utichnout, bytem už voní čokoláda.
"A co děláš?"
"Peču dort..." V tu chvíli mě někdo zákeřně dloubne do žeber. Jen stěží zachovám vážný tón. "Pro jednoho známého."
Vzpomínám, jak mi Hastrman do telefonního hovoru mňoukal, já jsem ho okřikovala Buď ticho, Piškotku! a vší silou zadržovala smích.
Přesto však neváhám ani minutu, vezmu titěrnou plastovou kuši a střelím útočníka přímo doprostřed hrudi.
Povzbuzena náhlým útěkem z okovů dokážu pustit výběr toho nejlepšího od Mňágy a do mrazáku uložit sadu alternativních čokoládových nosů.

A pak se Kluk s mrkajícím autem, který už není Klukem s mrkajícím autem, zeptá: "A až se na té oslavě budou vyptávat na tu, která ten dort pekla, co jim mám vlastně o tobě říct?"

Možná by bylo nejlepší chlapce od příště pouze číslovat.
Vymýšlení přezdívek je naprosto zbytečnou námahou.
Všichni nakonec stejně zmizí.

("To je hrozné, po těch antibiotikách mě všechno svědí."
"Naopak, to je dobře!"
"Jak dobře?"
"Že v tom aspoň jednou nejsem sám..."
"Pcha! Kdybys mi místo toho raději nabídl, že mi budeš škrábat záda...")

1 komentář: