středa 24. října 2018

Beta-lactamase

"Beta-lactamases are enzymes produced by bacteria that provide multi-resistance to β-lactam antibiotics such as penicillins or cephalosporins. These antibiotics all have a common element in their molecular structure: a four-atom ring known as a β-lactam. Through hydrolysis, the lactamase enzyme breaks the β-lactam ring open, deactivating the molecule's antibacterial properties."

V sedm, ve tři a v jedenáct polykám léky, které brzy bez slitování vymýtí zbytky všeho živého ve mně.

Přála bych si, aby mě někdo zachumlal do peřin a pak mi připravil lívance s javorovým sirupem. Ráda bych je ochutnala ještě předtím, než se uškrábu k smrti nebo mě zahubí antibiotiky vyvolaná pseudomembranozní kolitida.

Čekání na další pupínek si však mohu krátit pouze vymýšlením vhodné odpovědi na tři sta padesátou druhou posměšnou básničku a nabádáním koček, aby mi svými zoubky drtily prsty na rukou.

"Neuhořeli jsme, ani lokomotiva se neporouchala."
"Ty máš ale kliku!"
"Vážně?"

1 komentář: