čtvrtek 4. října 2018

Cytochrome P450

"CYP1A2 is a member of the cytochrome P450 superfamily of enzymes. The cytochrome P450 proteins are monooxygenases which catalyze many reactions involved in drug metabolism. The enzyme's endogenous substrate is unknown; however, it is able to metabolize some polycyclic aromatic hydrocarbons to carcinogenic intermediates."

"Už je to lepší, děkuji z optání," odpovídám každému, kdo se zajímá, jak se mám. A pak se usměju, na důkaz toho, že brzy se už věci dají do pořádku úplně.

Ve skutečnosti však není lepší vůbec nic, naopak.
K tomu, abych si dojela vyzvednout balík do města, se rozhoupávám tak dlouho, až hrozí, že ho pošta zašle zpět k odesílateli.
Když jsem náhodou nucena pohybovat se po centru, dívám se do země, a v hromadné dopravě mám pokaždé pevně zavřené oči.
Téměř tři týdny v kuse posmrkávám a pokašlávám, protože obranyschopnost sliznic v mém nosohltanu už dočista utonula v neutuchajícím přílivu slz.
Raději zůstávám bez pořádných večeří, než abych strávila pár minut nakupováním.
A pomalu, avšak systematicky odstřihávám veškeré komunikační prostředky.

Je téměř jisté, že už se z toho nedostanu.

Všechno, čím se snažím zachránit, se totiž nakonec obrátí proti mně.
Možná prostě přišel čas přestat se zachraňovat.

Hrozně bych si přála zapomenout.
Přála bych si zapomenout, jaké je to usínat s někým, koho máte doopravdy rádi.
Přála bych si zapomenout, že jsem kdy znala toho, co šel kolem.
Přála bych si zapomenout, jak šťastná jsem se cítila, když jsem při snídani sledovala, jak spí.
Přála bych si zapomenout.
Třeba by pak ta samota bolela o trochu méně.

Budu se hodně divit, jestli vydržím až do Vánoc.

Nebarvi kocourka azobarvivem.
Stane se z něj zhoubomňau.

1 komentář:

  1. Co na tom, že máš speciální srdce? Dá se dneska žít i úplně bez srdce, nebo třeba jenom na bypassech.

    Přej si všecičko zapamatovat, protože zapomenout není v silách člověka a ani to není v jeho zájmu.

    OdpovědětVymazat