čtvrtek 21. června 2018

21. června

Vešla jsem do knihkupectví
a zakoupila si první knihu, kterou jsem vzala do ruky a otevřela,
a pak jsem šla domů pěšky,
a přestože z nebe padala voda tak, jako by někdo v nebesích trhal perlové náhrdelníky, neotevřela jsem deštník
a nechala si tříštit obrovité dešťové kapky o špičku nosu
a sfoukávala je z horního rtu, jako to dělám vždycky, když si ve sprše namočím obličej,
a pozorovala ty ubohé človíčky, co se krčili pod látkovými stříškami restaurací nebo tiskli ke sklům výkladních skříní
a tak trochu se jim smála, protože bylo tolik svobody v tom, jak se mi šaty lepily k nohám,
a když jsem se pak zastavila před domem, s rozcuchanými vlasy a klouby ztuhlými chladem, všimla jsem si, že někdo vyvěsil nad Brnem duhu,
a byla jsem si jistá, že tohle je jedna z nejlepších věcí, kterou jsem v posledních měsících udělala.

Nejspíš měl Hastrman nakonec přeci jen pravdu, když říkal,
že by mi prospěla ledová sprcha.

1 komentář:

  1. Sprcha. Rezekvítek ve sprše! Není pro muže dojemnějšího pohledu než na nežnou hru vody a mýdla na sametové pokožce.

    OdpovědětVymazat